XXV Jornada Clínica d’Avaluació i Debat 2023

El passat dissabte 25 de novembre vam celebrar la Jornada Clínica d’Avaluació i Debat que enguany ha arribat al quart de segle. Va portar per lema: “Mares, Pares i Fills Adolescents: Cap a un Punt de Trobada”.

Organitzada per la Fundació Portal i Amalgama7, gairebé 300 persones ens vam aplegar al voltant d’un espai privilegiat a La Canonja (Tarragona). Famílies, adolescents, professionals de diversos àmbit i experts dels equips preventius i assistencials d’Amalgama7, per tal d’intercanviar i compartir experiències i coneixements.

Vam aportar dades i reflexions respecte dels joves i adolescents que atenem en l’actualitat i del seguiment que hem realitzat als qui vam donar d’alta terapèutica ara fa dos anys. Des de la Fundació Portal, vam comptar amb un estand propi a la Jornada, vam parlar d’alguns dels projectes que ja són realitat i, sobretot, de futur.

Un dels eixos fonamentals de la Jornada es va esdevenir amb les taules de debat simultànies, on els assistents vam participar activament a l’entorn de temes d’actualitats que afecten els adolescents, els joves i les seves famílies, amb l’objectiu de proposar algunes estratègies que poden contribuir a la millora de la comunicació entre mares, pares i fills. Enguany, vam debatre sobre l’ús, l’abús dels mòbils i la seva regulació.

Des d’aquesta pluja d’idees, vam tenir el privilegi d’incorporar inquietuds, reflexions i propostes que ens ajuden en el nostre treball quotidià; és a dir: ens permeten millorar les estratègies preventives, educatives i assistencials.

Així mateix vam tenir el goig de reconèixer el bon treball compartit que han fet molts nois i noies atesos i les seves famílies. També amb la seva participació.

En definitiva, ha estat una edició molt especial, per tot l’equip. Hem celebrat 25 anys de Jornades Clíniques i, sobretot, celebrem haver pogut acompanyar 7.500 nois i noies i a les seves famílies. Amb aquest esperit de servei i en el context d’un dinar que ens va acostar al Nadal, vam poder debatre, aprofundir i sobretot compartir.

04d4d750-3354-484d-8877-248087268b83 royo canonja