Huskies, cura dels animals, patologia dual, adolescents, Amalgama7, Escola Terapèutica, Valldaura

Skate i cura dels gossos huskies a l’Escola Terapèutica de Valldaura

Durant el març i la semana santa, nois i noies de l’Escola Terapèutica de Santa Maria de Valldaura van poder aprendre, des de zero, a gaudir de l’esport de l’SkateBoard, amb la col·laboració de l'entitat Surf the Bowl de Berga. I un altre grup de nois i noies va conèixer de primera mà la vida dels gossos huskies i diferents activitats amb ells a Tuixent-La Vansa (Lleida), de la mà de Cau de Llops. Activitats de natura, d’esport, de superació i aprenentatge, orientades per l’equip socioeducatiu de l’Escola Terapèutica.

Durant la setmana santa, 4 nois i noies de l’Escola Terapèutica (ET) de Valldaura van participar d’un curs de 4 tardes, amb altres veïns i veïnes de Berga participants. Un curs per aprendre l’esport de l’Skate. Un aprenentatge que va partir des de zero. Va ser un procés molt engrescador, també de superació i gaudi personal, que va finalitzar amb uns nois i noies que van fer el seus primers jocs, piruetes i domini sobre l’Skate. D’altra banda, guiats per l’equip de monitoratge socioeducatiu d’Amalgama7 a l’ET de Santa Maria de Valldaura, es va produir una bona integració amb els participants de Berga, que també seguien el curs.

Durant aquests dies, un altre grup de nois i noies residents de l’Escola Terapèutica de Santa Maria de Valldaura van poder gaudir del projecte Cau de Llops. Unes instal·lacions a l’estació d’esquí nòrdic de Tuixent-La Vansa (Lleida), en la que van aprendre a cuidar dels gossos huskies siberians. Van aprendre a conèixer els hàbits i comportaments d’aquests preciosos gossos, a la vegada que els raspallaven i els cuidaven. També van poder gaudir d’un tast d’esports, com els trineus sobre rodes i d’altres activitats de muntanya amb els gossos. En un entorn de natura que encara mantenia la neu resplendent.

Properament, des de Cau de Llops, amb el seu equip, remolc i els seus preciosos 17  gossos huskies siberians, tindrem la sort de rebre’ls en visita a l’Escola Terapèutica perquè tots els nois i noies puguin gaudir i cuidar d’aquests preciosos animals.

Des de la Fundació Portal, donem suport a les escoles terapèutiques d’Amalgama7. Les activitats socioeducatives i esportives són fonamentals per a una atenció òptima dels nois i noies i per a l’atenció als seus problemes de salut mental, emocional i de patologia dual.

Viure la natura, la teràpia de proximitat i l’esport, amb la cura dels animals, és una magnífica oportunitat per als nois i noies residents. Gràcies a tots!