Fundació Portal, Amalgama7, Festa de la Terra i el Mar, Patologia Dual, Adolescència en Risc, Famílies, nois i noies, Escola Terapèutica, Teràpia de Proximitat, Activitats

La trobada familiar de la Festa de la Terra i el Mar clou el mes de la cura ambiental

El passat dissabte 23 de març es va celebrar la Festa de la Terra i el Mar, al restaurant Mas Gallau de Cambrils (Tarragona), amb la participació de la Fundació Portal. 310 persones omplien la sala de la trobada on es va celebrar el dinar i on els equips socioeducatius i acadèmics d’Amalgama7, amb el protagonisme dels nois i noies participants, van presentar les activitats celebrades durant aquest març de la Terra i del Mar. En un acte que tancava el mes dedicat la cura ambiental.

La trobada va començar amb l’arribada de les famílies i els nois i noies residents a les Escoles Terapèutiques.

La Fundació Portal va estar present a l’encontre amb un estand, on s’explicava el projecte de la Fundació i les seves activitats i on s’oferia el llibre “SOS Adolescents. El Naufragi de la Salut Mental després de la pandèmia” obra del vicepresident de la Fundació, el psicòleg clínic, Sr. Jordi Royo.  Els beneficis de la venda del qual s’adrecen a la Fundació. A banda, es va oferir un petit detall a les famílies i nois i noies participants.

Després del dinar, i amb la benvinguda i presentació de la Festa per part de la Sra. Montserrat Magrané, directora general d’Amalgama7, es van iniciar les explicacions, amb l’acompanyament d’imatges i vídeos, de  les diferents activitats que s’han realitzat, durant el mes de la Terra i el Mar:

Com a activitats internes es van explicar

Un concurs fotogràfic on van participar de manera anònima tots els nois i noies de l’Escola Terapèutica (ET) de Can Ros (Aiguamúrcia-Alt Camp-Tarragona), sobre la natura, la Terra i el Mar. Després, les famílies participants a l’acte van poder votar i elegir els nois i noies guanyadors.

Taller de sensibilització “Invertir en el nostre Planeta” per tal de conscienciar als nois i noies de la importància del compromís i els valors de cura del nostre medi ambient.

Com a activitats externes es van explicar i conèixer

El continguts del ‘Projecte Rius’, amb una sortida organitzada per tenir cura i conèixer la biodiversitat del riu Gaià.

Les explicacions per part de l’Associació per  a la conservació dels ecosistemes naturals, que treballa en la cura i la recollida de residus als espais naturals.

La visita al Parc Astronòmic de les Muntanyes de Prades.

La participació al projecte de l’Atles de Mamífers de Catalunya.

El Safari d’Abelles , en el que un grup de nois i noies de l’Escola Terapèutica, van visitar un apicultor i van poder ser protagonistes de com es desenvolupa el seu treball.

I la visita a les instal·lacions de l’empresa CATOR, per seguir el procés de recollida i regeneració d’olis minerals.

Finalment, des de l’escenari del restaurant Mas Gallau, davant de 310 persones, entre famílies, nois i noies, els equips socioeducatius, acadèmics i clínics d’Amalgama7 i l’equip de la Fundació Portal es van desgranar les diferents conferències impartides per als nois i noies a càrrec del Sr. Lluís Cullaré,  ornitòleg; Sr. Jaume Marlès, tecnòleg, Sr. Oriol Milà, oceanògraf, Sr. Jordi Ros, fundador de l’associació Labdoo.org (dedicada a la recollida i reutilització d’ordinadors portàtils a tot el món) i el Sr. Francesc Sàbat (geòleg que va compartir la seva experiencia científica a l’Antàrtida).

Posteriorment, es va celebrar una dinàmica interactiva i digital, amb concurs obert, amb totes les persones assistents a la trobada, sobre els continguts del mes de la Terra i el Mar, i es van lliurar els premis als nois i noies guanyadors del concurs fotogràfic.

El director socioeducatiu de l’Escola Terapèutica de Can Ros, Sr. Ramon Vilà, acompanyat del patró del veler Onas, Sr. Toni Cases, i amb les sis noies que van participar en el primer viatge del projecte ‘Les aventures d’Ulisses- Odissea”, van explicar aquest projecte que uneix teràpia, natura i cultura. El director clínic d’Amalgama7 i vicepresident de la Fundació Portal, Sr. Jordi Royo, va exercir de moderador del col·loqui que es va establir amb les noies participants i els professionals responsables.

Posteriorment, i després de la participació de l’equip professional de l’Escola Terapèutica de Pozuelo de Alarcón, i el seu director clínic, Sr. David Martínez, la seva directora residencial, Sra. Maria Boixader, i la directora acadèmica, Sra. Laura Blázquez, vam arribar a un moment culminant  i molt emotiu de la trobada, ple d’agraïments i esperança, amb la participació de les famílies i els nois i noies que deixen per la seva alta, l’Escola Terapèutica de Can Ros (en un medi rural), per anar a l’Escola Terapèutica de Pozuelo de Alarcón (Madrid-medi urbà).

Finalment, amb la presència de tot l’equip de la Fundació Portal i dels equips de les Escoles Terapèutiques de Can Ros i Pozuelo de Alarcón (Madrid) a l’escenari, es va cloure la trobada i les presentacions, que va ser conduïda pel Sr. Guillem Royo, director clínic de l’ET de Can Ros, i la psicòloga clínica Sra. Alba de Miguel.

Enhorabona als nois i noies, i als equips professionals, i moltes gràcies a totes les famílies!