Taller ràdio, Ràdio Gironella, Adolescència, activitats socioeducatives, pòdcast

Nou taller de Ràdio a l’Escola Terapèutica de Santa Maria de Valldaura

Hem començat una col·laboració amb Ràdio Gironella, des de l'equip educatiu d'Amalgama7 a l'Escola Terapèutica de Santa Maria de Valldaura. Amb el suport de la Fundació Portal, al conjunt d'activitats socioeducatives, als nois i noies i a les seves famílies.

Els nois i noies acompanyats per l’equip de professorat de l’Escola Terapèutica de Valldaura, han començat aquest mes de març, a elaborar un pòdcast radiòfonic amb diferents continguts.

El podcast de l’Escola Terapèutica de Santa Maria de Valldaura està formada per diferents seccions:

• Entrevista: la primera que s’ha realitzat ha estat amb la directora socioeducativa, Àurea Palacios.
  • Música: en la música, els nois i noies n’analitzen el missatge i l’autoria, el/la músic/a que hi ha al darrera de la peça i la seva trajectòria.
  • Noticies: s’elaboren notícies sobre la vida de l’Escola Terapèutica. Unes notícies d’ús intern per als nois i noies i tota la comunitat de l’Escola Terapèutica
  • Novetats: en aquesta secció es fa el comiat de les persones residents que deixen l’Escola Terapèutica i es dona la benvinguda a les noves incorporacions.

Dins la col·laboració amb Ràdio Gironella, que agraïm, està previst que durant el mes de maig, alguns del continguts que els nois i noies residents a l’Escola puguin elaborar, es puguin emetre en obert, a les ones d’aquesta emissora del municipi berguedà.

Des de la Fundació Portal i Amalgama 7, vinculem els equipaments, i el procés terapèutic amb la vida comunitària i cultural dels municipis i les comarques on duem a terme l’activitat de les Escoles Terapèutiques.

Es tracta d’un projecte engrescador. Engrescador pel monitoratge, el professorat i els nois i noies que resideixen a l’equipament. Per la que cal una preparació dels guions, de les preguntes i de les respostes. La selecció dels temes noticiables i la recerca de la informació. I en la que també és important, desenvolupar amb els nois i noies participants un treball per a la correcta dicció i vocalització dels textos i guions radiofònics.

En definitiva, un projecte per a una escola amb unes primeres passes de periodisme comunitari; i una redacció que té com a protagonistes els nois i noies que reben tractament terapèutic.

Aviat podran gaudir del pòdcast i, després, a l’aire a les ones de Ràdio Gironella!

Enhorabona a tots els i les protagonistes!