Maria Mercè Martorell, Unesco, Patologia Dual, Tarraco, Tarragona, Amalgama7, Fundació Portal, Escola Terapèutica

Patrimoni i Cultura al servei de l’Educació i la Teràpia

El model d’Escola Terapèutica d’Amalgama7 al que la Fundació Portal dona suport té en l’àrea acadèmica, la seva metodologia i resultats, un puntal. En aquest sentit, des de finals d’abril i durant aquest mes de maig a l’Escola Terapèutica de Can Ros (Aiguamúrcia-Alt Camp, Tarragona) i des de la seva àrea acadèmica s’ha estudiat la Tarraco Romana, amb visites in situ i una conferència especialitzada, amb els nois i noies residents

Des de l’àrea acadèmica de l’Escola Terapèutica de Can Ros, s’ha programat una conferència de la Sra. Maria Mercè Martorell, actualment regidora de l’Ajuntament de Tarragona, i edil tarragonina també en el moment de la candidatura i el camí perquè la Tarraco romana fos declarada Patrimoni Mundial de la Humanitat per la Unesco, a primers dels anys 2000. I s’han estudiat i visitat jaciments i espais fonamentals de la Tarraco Romana.

Volem agrair la conferència que va oferir, com a complement a tot el treball acadèmic de l’Escola Terapèutica, a la Sra. Maria Mercè Martorell, regidora de l’Ajuntament de Tarragona que va encapçalar el treball tècnic i polític des del consistori tarragoní per aconseguir que el conjunt romà de Tarraco fos declarat Patrimoni Mundial de la Humanitat per part de la Unesco. Els nois i noies van poder gaudir de les seves explicacions directament, com mostren les fotografies.

Amb els nois i noies de l’Escola, a més s’han realitzat dues sortides a la ciutat, a diferents elements arqueològics i arquitectònics del conjunt romà tarragoní.

La primera sortida va consistir en visitar la Muralla Romana, el Temple d’August, la Torre del Pretori, el Circ i l’Amfiteatre. Sempre de la mà i els coneixements històrics i arqueològics del guia oficial de Catalunya, i de referència, que duu a terme habitualment aquests acompanyaments educatius en el conjunt romà de Tarraco, el Sr. Carles Baz, historiador molt reconegut al Camp de Tarragona. Al qual, d’altra banda, agraïm les curoses explicacions i l’atenció als nois i noies que atenem a l’Escola Terapèutica de Can Ros.

La segona sortida va consistir en visitar la Necròpolis i la Vil·la Romana dels Munts

Des de l’àrea acadèmica de l’Escola Terapèutica de Can Ros, amb l’equip especialitzat de professorat, i prèviament, a través d’una línia cronològica es treballa aquesta època clàssica de la història i, per mitjà de la teràpia de proximitat aprofitem el territori tarragoní, que és l’hàbitat d’entorn de l’Escola Terapèutica. Un territori ric en patrimoni i cultura, al servei de l’educació i de la teràpia.

Moltes gràcies a tots els equips i persones que ho heu fet possible i felicitats als nois i noies per treure’n profit educatiu i per l’interès mostrat!

Tarraco, circ romà, mediterráneo, Roma, Amalgama7, Fundación Portal, Escuela Terapéutica de Can Ros, Terapia de Proximidad
Maria Mercè Martorell, Fudació Portal, Unesco, Tarraco, Patología Dual, Chicos y chicas, Can Ros, Escola Terapèutica