llibres, donació, fundació portal, patologia dual, adolescència en risc

Donació a la Biblioteca de l’Escola Terapèutica de Valldaura

Des de la Fundació Portal contribuïm a la sensibilització dels problemes de salut mental i emocional en l’adolescència i la seva vinculació amb els trastorns de conducta i addiccions, la patologia dual. Agraïm a la família Ciarán, sensibilitzada amb aquesta causa, la donació d’una completa i valuosa col·lecció de llibres de novel·la històrica, ciència ficció i aventures, entre d’altres.

A les Escoles Terapèutiques i Educatives d’Amalgama7, treballem per anar enriquint i alimentant les biblioteques a disposición dels nois i noies residents. L’àrea acadèmica i socioeducativa de les escoles, entre les diverses activitats que impulsa, té en el llibre i en el cultiu de la lectura un fonament. Al servei de la teràpia i de la millora emocional.

Des de la Fundació Portal, celebrem i volem agrair especialment, la donació de la col·lecció de llibres que ha realitzat la família Ciarán. Hem tingut la sort que ha lliurat una part de la seva important i valuosa col·lecció de llibres de la seva biblioteca a la Biblioteca de l’Escola Terapèutica i Educativa de Santa Maria de Valldaura a Olvan (Berguedà-Barcelona). Una col·lecció que esdevindrà molt útil per fomentar la lectura lúdica dels nois i noies de Valldaura.

Llegir és una activitat que permet un oci enriquidor, estimula la imaginació, transporta a nous espais i altres temps, i alimenta la creativitat, el llenguatge com a gran vehicle de coneixement i descobertes.

Els llibres que ha lliurat a la Fundació Portal, per al suport de l’Escola Terapèutica i Educativa d’Amalgama7, pertanyen a diferents gèneres literaris com ara la novel·la històrica, les aventures o la ciència ficció.

Volem destacar una edició de la Ilíada i un exemplar de l’Odissea, d’Homer. Llibres que fonamenten la nostra cultura clàssica, els nostres orígens i amb un gran potencial cultural i terapèutic, com palesa el projecte de natura, teràpia i navegació, Odissea, que està desenvolupant Amalgama7.

Moltes gràcies de nou a la família Ciarán per la generosa donació, i a les gestions del nostre vicepresident, el Sr. Francesc Salvador. Dona nova vida per aquests exemplars que alimentaran la imaginació i els projectes dels nois i noies residents. Molt bona lectura!

biblioteca, patologia dual, adolescència en risc, amalgama7, fundació portal