programa, festa major, valldaura, escola terapèutica, amalgama 7, fundació portal, patologia dual, adolescència en risc

La Festa Major de Valldaura, notícia a TV del Berguedà

Tot està preparat per celebrar aquest 1 de maig, la Festa Major de l'Escola Terapèutica d'Amalgama7 a Santa Maria de Valldaura, Olvan (Berguedà, Barcelona).📺 Agraïm el seguiment de la TV de Berguedà que es fa ressò d'aquest gran dia a Valldaura. Del programa, les activitats i la tasca comunitària amb altres entitats de la comarca que es realitza des de l'Escola Terapèutica.

Una jornada de portes obertes, al públic i les famílies, que permet la relació i el coneixement directe de l’Escola Terapèutica d’ Amalgama7 per part de les famílies, entitats, municipis de l’entorn i famílies voluntàries de la Fundació Portal.

🎙 Els nois i noies que reben tractament a l’Escola Terapèutica participen en múltiples programes com el de Memòria Històrica amb la gent gran d’Olvan i Ràdio Gironella, amb què desenvolupem un podcast, o la col·laboració amb el Club d’Esquí del Berguedà i l’associació de  Mountain Runners, amb què participem, com a control, en diferents carreres atlètiques.

🤝 D’altra banda, al municipi d’Olvan, amb els nois i noies de l’Escola Terapèutica hem col·laborat a la Festa de l’Arròs, la Cavalcada de Reis i l’Assemblea anual de socis de Caritas.

En el procés d’aprenentatges teòrics i pràctics dels nois i les noies residents a l’Escola Terapèutica de Santa Maria de Valldaura, la transició cap al món laboral és important. Així, duem a terme els certificats de professionalitat que desenvolupem amb la Hípica de Vilaformiu, per a la formació com a mossos i mosses de quadres. Aquesta és una de les possibilitats de formació a més dels cursos de jardineria, restauració o hostaleria, entre d’altres.

Us hi esperem, per celebrar conjuntament aquesta Festa Major, que s’iniciarà demà a les 11h, amb la benvinguda i tradicional ofici religiós que ja se celebrava a la ruta i antic monestir de Santa Maria de Valldaura; seguida d’una activitat de màgia i després els nois i les noies exerciran la funció de magnífics cicerones per mostrar-nos les instal·lacions de l’Escola Terapèutica.

Finalment, un aperitiu compartit ens permetrà finalitzar aquest preciós dia a Valldaura.

Moltes gràcies a tot l’equip i a totes les persones que fareu possible aquest gran Aplec!