Donación de libros de la Biblioteca de la Sagrada Família a la Fundación Portal. De apoyo a chicos y chicas con patología dual. La lectura es un elemento importante para un ocio enriquecedor.

La Biblioteca de la Sagrada Família fa una donació a la Fundació Portal

Durant el darrer mes de desembre, la Biblioteca Municipal de la Sagrada Família- Josep Maria Ainaud de Lasarte de Barcelona ha realitzat una donació d’una cinquantena de llibres, revistes i còmics a la Fundació Portal per tal de nodrir la col·lecció de la Biblioteca de l’Escola Terapèutica de Santa Maria de Valldaura a Olvan (Berguedà-Barcelona).

Des de la Fundació Portal agraïm a la Biblioteca de la Sagrada Família, que forma part de la xarxa de Biblioteques Municipals de la Ciutat, Biblioteques de Barcelona, la donació d’aquesta cinquantena de llibres i revistes de temàtiques juvenils com el món de l’skate board, o l’art de la fotografia, i de còmics diversos, entre ells, del gènere Manga.

Considerem que l’oci enriquidor té en la cultura i en la promoció de la lectura un puntal de salut emocional especialment beneficiós per als nois i noies que pateixen patologia dual. Un hàbit que ajuda en el seu procés acadèmic i de recuperació terapèutica dels trastorns de conducta associats a problemes de salut mental i emocional de l’adolescència.

El model d’Escola Terapèutica que promou la Fundació Portal i Amalgama7 pretén atendre en un mateix equipament com el de Santa Maria de Valldaura a Olvan (Berguedà), la dimensió acadèmica, clínica, socioeducativa i residencial dels nois i noies que estan en tractament.

Un dels reptes socials que afecten l’adolescència és el mal ús i l’abús de les pantalles. En aquest sentit, la promoció de la lectura, a més de per la consecució de la millora dels resultats educatius és un objectiu prioritari per a la Fundació Portal.

Com posa de relleu la Sra. Montserrat Magrané, patrona de la Fundació Portal i directora general d’Amalgama7: «La xarxa d’Escoles Terapèutiques a les que la Fundació Portal dona suport, mostren un resultats acadèmics molt satisfactoris que posen de relleu que la intervenció terapèutica de suport als nois i noies que atenem és plenament complementària i es reforça amb aconseguir els seus objectius escolars, i amb el gaudi de la lectura.»

Moltes gràcies a la Biblioteca de la Sagrada Família, i molt bona lectura als nois i noies!