Un llibre d'en Jordi Royo sobre la situació de la salut mental dels adolescents després de la pandèmia

«SOS Adolescents» es presenta a la Llibreria Ona de Barcelona

El propvinent dissabte 9 de març a les 12h tenim el goig de convidar-vos a la presentació del llibre “SOS Adolescents. El naufragi de la Salut Mental després de la Pandèmia” publicat per l’editorial Columna. Un llibre del nostre director clínic, el psicòleg Jordi Royo i Isach.La presentació tindrà lloc al centre de Barcelona, a l’emblemàtica llibreria Ona, al carrer de Pau Claris, núm 94. Una gran llibreria que presta a la Fundació Portal, organitzadora de l’esdeveniment, el seu còmode i funcional espai auditori:

Tres mesos de confinament estricte i gairebé dos anys de restriccions diverses van afectar els costums, els hàbits, les rutines, les formes d’expressar-se i fins i tot de relacionar-se. Alguns encara pateixen ara les seqüeles del confinament. A la majoria, aquesta situació traumàtica els deixarà marcats per sempre”.

Aquesta contundent afirmació forma part de la introducció del llibre “SOS Adolescents”, escrita pel seu autor, el psicòleg clínic Jordi Royo, vicepresident de la Fundació Portal i director clínic d’Amalgama7.

El llibre en un format i amb uns continguts innovadors amb pròleg del Dr. Francesc Xavier Arrufat, president del Clúster de Salut Mental de Catalunya i del periodista Josep Cuní, ofereix alternatives d’intervenció a mares, pares, educadors i als professionals de salut que atenen adolescents.

Els beneficis de la venda de “SOS Adolescents” estan íntegrament destinats a la Fundació Portal, de suport als nois i noies amb patologia dual i a les seves famílies.

En el llibre es recorda que “La covid-19 i les seves restriccions associades no van causar trastorns mentals nous i desconeguts, però sí que van accentuar els que ja teníem. I aquests són molts i molt diversos.”:

Abús de pantalles, policonsums de substàncies, ansietat, violència, autolesions, disfuncions alimentàries, depressió, problemes conductuals, maltractaments, bullying, trastorns obssessius… i un índex de suïcidi que s’ha enfilat.

Us convidem a aquesta matinal de presentació i us agraïm si feu extensiva la invitació a lesvostres famílies, amistats i a les escoles dels vostres fills i filles. Gràcies!

Sos Adolescents. Un llibre d'en Jordi Royo, vicepresident de la Fundació Portal i director clínic d'Amalgama7
SOS Adolescents. Les conseqüències de la pandèmia en la salut mental dels adolescents i en l'increment de la patologia dual