Valldaura, Escola Terapèutica, Portes Obertes, Olvan, Escola d'Olvan, Festa Major, adolescència en risc

Abril i Primer de Maig a Valldaura!

El passat mes d’abril i el primer de maig, dia de la Festa Major, els nois i noies de l’Escola Terapèutica d'Amalgama7 a Santa Maria de Valldaura han dut a terme diferents tasques de col·laboració amb els infants i mestres de l’ Escola d'Olvan - ZER Baix Berguedà, i vam viure una enriquidora i festiva jornada de portes obertes el primer de maig, amb la col·laboració de la Fundació Portal.

En aquest sentit, amb la coordinació de l’equip acadèmic i socioeducatiu de l’Escola Terapèutica de Valldaura, els nois i noies han ajudat en les feines de manteniment a l’hort escolar de l’Escola d’Olvan. Es tracta d’una col·laboració fixa que es duu a terme un dia a la setmana. Cal dir que durant l’estiu, els nois i noies de Valldaura ajudaran en el manteniment perquè els infants quan retornin a l’escola al setembre trobin en magnífiques condicions l’hort.

Igualment, els nois i noies residents a Valldaura han prestat suport a mestres i infants de l’Escola, en el Taller de Costura. Als infants de 1r i 3r de primària, per exemple, els costa enfilar les agulles. I tot i que les famílies donen suport en aquest taller, hi ha franges horàries que són més difícils de combinar, i es va proposar des de l’escola d’Olvan aquest suport. Així que els nois i noies de l’Escola Terapèutica ajuden als infants en aquest comès.

Durant la Diada de Sant Jordi, d’altra banda, vam participar a un taller de lectures de poesia, en el gran dia dels llibres i la cultura a Olvan.

I, amb els nens i nenes més grans, de 5è i 6è de primària, des de l’Escola Terapèutica a qui dona suport la Fundació Portal, s’ha participat en el projecte de memòria històrica sobre la vida a les colònies tèxtils del Berguedà, en el qual els avis i àvies dels infants expliquen als seus nets com era la feina i la vida en aquests espais tant singulars de treball. Els alumnes de l’escola d’Olvan van organitzar una taula rodona, on persones que havien estat a les colònies tèxtils explicaven les seves vivències.

Aquesta taula rodona va ser conduïda pels nens i nenes de l’escola d’Olvan i enregistrada pels nois i noies de Valldaura, per tal de poder-la incloure en el pòdcast que s’enregistrarà posteriorment amb Ràdio Gironella. Els nois i noies de l’Escola Terapèutica de Santa Maria de Valldaura duran a terme la feina d’entrevistadors dels alumnes que han estat realitzant el projecte de memòria històrica, sobre els diferents temes que han estat treballant, amb aquest propòsit, durant el curs. Aquest pòdcast s’emetrà a les ones de Ràdio Gironella i hi inclourà les entrevistes realitzades als estudis de Ràdio Gironella i l’enregistrament de la taula rodona.

Per últim, i de manera important, el primer de maig, vam viure una gran jornada de Festa Major a l’Escola Terapèutica de Santa Maria de Valldaura d‘Amalgama7. Amb més d’un centenar de nois i noies, pares i mares i membres de diferents entitats de la comarca, vam assistir al tradicional ofici de Festa Major, una tradició que es duu a terme des de fa segles a l’ermita, seguit d’un magnífic espectacle de màgia amb la participació dels nois i noies atesos i les seves famílies.

Finalment, un vermut de Festa major i una visita, conduïda pels nois i noies residents, amb les portes obertes de l’Escola Terapèutica en el primer de maig, on es va poder conèixer el menjador, els dormitoris, els espais comuns, els espais terapèutics i de les aules; les magnifíques instal·lacions i el funcionament intern d’un centre que atén aquests nois i noies amb patologia dual. Un centre que a més d’espai solidari i de salut, és un dels motors econòmics d’Olvan i de l’entorn.

Un conjunt d’activitats, d’abril i maig, que expressen la integració comunitària de l’Escola Terapèutica al seu municipi i el compromís solidari, amb les diferents generacions i la cultura, dels nois i noies.

Una gran feina conjunta de l’Escola d’Olvan, l’Ajuntament d’Olvan l’Escola Terapèutica de Santa Maria de Valldaura i dels seus equips professionals!

Olvan, escuela, colegio, memoria histórica, Amalgama7, Fundación Portal, Berguedà, Escuela Terapéutica, patología dual