Radio. El Plan B. Amalgama7. Fundación Portal.

Nova Col·laboració amb Ràdio 4

Al programa “El Pla B” de Ràdio Nacional d’Espanya a Catalunya, Ràdio 4, presentat pel periodista Toni Marín, el vicepresident de la Fundació Portal i director clínic d’ Amalgama7,  Jordi Royo, amb la col·laboració de famílies i nois i noies voluntaris participaran en 15 programes, quinzenalment, en dijous a les 11.30h, iniciats ja el passat dijous 18 de gener.

Els programes abordaran diferents qüestions de salut emocional i mental que afecten els nostres joves i les seves famílies: l’assetjament, els estils educatius, les addicions, el pantallisme i l’abús dels mòbils, el consum de substàncies tòxiques, consumisme i valors, conductes alimentàries, etc.

El propòsit del programa iniciat el dia 18 de gener, amb la segona emissió dijous passat, 1 de febrer, és abordar des del rigor clínic i la voluntat divulgadora de prevenció i d’ajut a les famílies i als nois i noies adolescents, i estendre la consciència sobre els reptes dels nostres joves en la societat de benestar actual.

En el primer programa es va abordar el problema del bullying, amb la col·laboració d’una noia atesa a l’Escola Terapèutica de Can Ros i en tractament, la Maria, i en el segon els conflictes que es produeixen en la comunicació entre pares i fills i com detectar els símptomes i la necessitat d’intervenir, entre d’altres. Va comptar amb la participació de la Patrícia, mare d’un noi també atès a l’Escola Terapèutica.

En Jordi Royo, en relació a l’assetjament, va afirmar que «es tracta d’una pandèmia, tan antiga, com el naixement de l’escola, però a la que encara no hi hem donat una resposta global encertada, i que si no l’atenem bé tindrà molt a veure amb la salut emocional i mental de la futura persona adulta.

Així i segons l’OMS, 3 de cada 4 adults amb problemes de salut emocional i mental, tenen a veure amb qüestions no resoltes a la infància»

En relació a la comunicació entre pares i fills i la prevenció dels conflictes, del programa emès dijous dia 1 de febrer, la Patrícia va afirmar que davant dels problemes de consum de substàncies del seu fill, ella i el pare -que havien mantingut diferències en els estils educatius des de la separació-, van unir esforços. Un fet que va ajudar molt al seu fill en el procés d’emprendre el tractament i a la recuperació.

Us deixem l’enregistrament dels dos primers programes i us animem a seguir-lo.

Moltes gràcies a Ràdio 4, al periodista Toni Marín, i a la Maria i a la Patrícia, per aquest suport a la nostra missió!

Escolta aquí el programa de dijous 18 de gener, bullying.

Escolta aquí el programa de dijous 1 de febrer, conflictes entre pares i fills adolescents.

Radio. El Plan B. Amalgama7. Fundación Portal.