Joves de l’escola terapèutica de Valldaura enlairen set orenetes a favor de la pau

Per mitjà de globus d’heli en forma d’oreneta es van escampar milers de missatges escrits pels usuaris de l’escola terapèutica berguedana d’Amalgama7 amb l’objectiu de  sensibilitzar la societat sobre la importància de la pau i la convivència.

Aquesta iniciativa també  va posar en valor  la situació dels adolescents en situació de risc.

Enlairament de l’Oreneta per la Pau

Pau per a tothom! Els nois i noies residents a l’escola terapèutica de Valldaura, van protagonitzar una iniciativa simbòlica per contribuir a generar una consciència col·lectiva per la pau al món. L’acció va consistir a enlairar globus d’heli en forma d’oreneta fets de cartó-pedra, una de gran i sis de més petites. En un moment del primer Vol per la Pau de Valldaura, s’han escampat els missatges fets pels residents en català i castellà i també llavors d’espígol. Tots els materials que s’han utilitzat són biodegradables per tal de tenir cura del medi ambient. L’enlairament va tenir lloc aquest dissabte, 20 de gener, en una jornada de reflexió i també lúdica en la que van participar la senyora Ester Vallbona, psicòloga i cap del Servei d’Atenció a la Infància i Adolescència de Barcelona comarques de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA); i la senyora Montserrat Barniol i Carcasona, geògrafa i delegada del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central, acompanyades dels responsables d’Amalgama7 i de la Fundació Portal. La jornada organitzada per Amalgama_7 i la Fundació Portal, va comptar amb la col·laboració dels germans Josep Maria i Vicenç Hontangas, ideòlegs de l’oreneta per la pau així com de l’Associació de Radioaficionats de Catalunya.

Els missatges de Pau escrits pels nois i noies a la panxa de l’Oreneta gran.

Aquesta oreneta d’1,3 quilos de pes, estava equipada amb un globus sonda, un sistema de geolocalització i una càmera. El vol es va poder seguir en directe mitjançant la plataforma de youtube @Selvamarnotícias Associació Radioaficionats de Catalunya. L’oreneta mare anava acompanyada per 6 orenetes més, petites apadrinades per diferents persones, entitats i empreses: la Fundació privada Portal, l’Associació Labdoo, l’Associació de Radioaficionats de Catalunya, Amalgama7, entre d’altres.

Els nois i noies residents d’aquesta escola terapèutica han estat treballant en aquesta iniciativa els darrers mesos amb molta il·lusió i amb el suport no només del seu equip clínic, acadèmic i socioeducatiu, sinó també d’entitats com ara: La Fundació Portal, l’Associació Labdoo.orgi l’Associació de Radioaficionats de Catalunya.

Fira per la Pau L’enlairament de l’oreneta és un dels actes que es van celebrar aquest dissabte a Valldaura. Durant tot el matí es van dur a terme diferents activitats emmarcades dins de la I Fira per la Pau de l’Escola Terapèutica: pintura, teatre, poesia, música, recuperació d’ordinadors, creació de mandales i un taller de radioaficionats que van permetre fer el seguiment del vol i l’aterratge de la gran oreneta.  Hi van participar els nois i noies residents, les seves famílies i les entitats col·laboradores.