Brain 360 i Amalgama7 i Fundació Portal

Sumant tecnologia acreditada en la intervenció amb adolescents i joves

El passat 18 de setembre a l’Escola Terapèutica de Can Ros a Aiguamúrcia (Tarragona) va tenir lloc una sessió clínica a la que vam donar suport des de la Fundació Portal i que vam comptar amb la participació dels equips clínics i medico psiquiàtrics d’Amalgama7. Una sessió impartida per l’Institut Brain 360, una entitat molt especialitzada en Psiquiatria, Neurologia, Psicologia Clínica i Neuropsicologia amb un equip multidisciplinari que implementa de manera capdavantera el tractament d’estimulació cerebral no invasiva com ara l’estimulació magnètica transcraneal profunda (Deep TMS) o la tècnica d’estimulació elèctrica (TES), tractaments segurs i acreditats per les agències públiques europees i nord-americanes especialitzades, que mostra bons resultats de millora en els pacients afectats per patologia dual, addiccions, TDAH, TOC, o depressions, entre d’altres.

Al llarg de la jornada a banda de presentar el treball que realitzen Amalgama7 i la Fundació Portal, des de 1997 en el tractament de l’adolescència en risc, per mitjà del model d’Escoles Terapèutiques i Educatives i de la Teràpia de Proximitat, a càrrec del Director clínic Sr. Jordi Royo i Isach; l’equip de Brain 360 va desenvolupar diferents ponències, a càrrec del Dr. Joaquim Maria Solé, psiquiatra i Director mèdic de l’Institut Brain360, el Dr. Diego Redolar, Director de la unitat de Neuroestimulació i Neuroimatge de Brain 360, el Dr. Francesco Panicali, psiquiatra i el Sr. Javier Vázquez, psicòleg i tècnic de la unitat de neuromodulació i neuroimatge. La jornada va finalitzar amb una visita a les instal·lacions de l’Escola Terapèutica i Educativa de Can Ros.

En síntesi, amb les tècniques d’Estimulació Cerebral no Invasiva s’ajuda a modular l’excitabilitat de les parts del sistema nerviós que no estan funcionant adequadament en pacients afectats per alguns trastorns psiquiàtrics, contribuint així que les regions afectades puguin treballar de manera adient i que la simptomatologia pugui disminuir.

Des de la Fundació Portal, i amb l’aval clínic i medico psiquiàtric d’Amalgama7, considerem que la recerca és clau per anar ultimant els tractaments que poden afavorir la salut mental i emocional, el benestar personal i l’evolució positiva dels adolescents que reben tractament per a la patologia dual. I , en aquest sentit, a banda d’aprofundir en la metodologia de l’Escola Terapèutica i Educativa i la teràpia de proximitat, amb una atenció biopsicosocial, considerem una via positiva complementar els tractaments amb l’exploració de tècniques més avançades amb aplicació d’eines acreditades, amb tecnologia de darrera generació.

Moltes gràcies a l’Institut Brain 360, al Sr. Joan Carles Ramon, gerent del mateix i a tot l’equip, per aquesta jornada i els coneixements i aprenentatges compartits!