II vol de la Pau, Valldaura, Escola Terapéutica, Amalgama7, Paz, Solidaridad, Adolescencia en riesgo

II Vol de la Pau a l’Escola Terapèutica de Valldaura

El passat divendres, dia 6 de setembre, a l’Escola Terapèutica de Valldaura a Olvan (Berguedà-Barcelona) i abans de la tradicional celebració de la Gala berguedana, hi va arribar la imatge de la Mare de Déu de Queralt. Amb un conjunt d’actes per sensibilitzar sobre el valor de la pau, la convivència i per posar en valor la situació dels adolescents en situació de risc.

Aquest divendres 6 de setembre, amb el protagonisme dels nois i noies residents a l’Escola Terapèutica de Valldaura, d’Amalgama7 i amb el suport de la Fundació Portal, un gran globus en forma d’oreneta, s’ha elevat al cel ben ple de missatges de Pau i de llavors d’espígol. Els textos han estat escampats arreu, amb la trajectòria del globus, amb l’esperança i el desig d’un món més just. Tots els materials emprats han estat biodegradables.

Una diada de festa i convivència

A banda dels nois i noies residents, de les seves famílies, i dels equips professionals de Valldaura, han participat a la diada entitats com ara l’Associació Labdoo, l’Associació de Radioaficionats de Catalunya, la Fundació Portal i els Capitans de Queralt 2024 que, com és tradició, han portat la imatge de la Mare de Déu berguedana a l’Escola Terapèutica dins dels actes itinerants previs a la Gala del 8 de setembre. Justament un dels lemes amb què es rep les persones visitants al santuari berguedà de Queralt és “Pau, pau i sempre pau.”

A més de l’enlairament de l’oreneta de la Pau i d’una dotzena de petites amb sengles globus, s’han dut a terme diferents actes de caràcter cultural, esportiu, artístic i terapèutic, en el marc de la II Fira de la Pau, -la primera edició del Vol i de la Fira de la Pau es va dur a terme el gener passat-.

Entre les distintes activitats gaudides durant el matí, destaquem la conferència de Mohammed Dahbi, quatre vegades campió mundial de kickboxing, sobre La pau interior i la resiliència. Dues eines fonamentals per l’èxit en els esports d’alta competició Una conferència seguida amb molta atenció pels nois i noies residents a l’Escola Terapèutica d’Olvan. I que ha estat una veritable font d’inspiració sobre la importància dels valors del treball, la perseverança, la constància o del saber afrontar les frustracions al dia a dia, i en la vida.

Els protagonistes de la II edició del Vol de la Pau, els nois i noies de l’Escola terapèutica, han realitzat i compartit també una representació de poesia, pintura, teatre, música i teràpia sota el lema “Marcant el ritme de la pau”. I han donat clausura a la Diada, dirigint unes paraules a les persones assistents, compartint amb tothom la seva il·lusió.

En darrer terme, la sessió ha inclòs una demostració de Basket Beat a través del projecte innnovador implementat pels equips professionals de l’Escola Terapèutica, “Bots pel canvi” que vol impulsar noves relacions entre les persones i noves formes de gaudir de l’espai públic per mitjà de l’aprenentatge de la música, en grup, i del bàsquet.

Moltes gràcies, de part de la Fundació Portal, a totes les persones que ho heu fet possible i, especialment, als nois i noies residents, les seves famílies, els equips professionals i les entitats participants!!

Missa, Gala, Berguedana, Olvan, Valldaura, Amalgama7, Fundació Portal, II Vol de la Pau, Vuelo por la Paz
Mensajes por la Paz, missatges per la Pau, Amalgama7, II Vol per la Pau, Olvan, Valldaura, Adolescencia en riesgo, Famílias