Professionals Clínics, derivants, Portes Obertes, Amalgama7, Escola Terapèutica de Can Ros, Famílies, Clínica Universitària de Navarra, Hospital de Sant Joan de Déu

I Jornada de Portes Obertes per a Professionals Clínics a L’Escola Terapèutica de Can Ros

La I Jornada de Portes Obertes per a Professionals Clínics va tenir lloc a l’Escola Terapèutica i Educativa de Can Ros a Aiguamúrcia (Alt Camp, Tarragona), el passat 13 de juny. Va comptar amb la participació de 17 professionals de la psicologia clínica, psiquiatria i medicina pertanyents a la Clínica Universitària de Navarra, l’Hospital Clínic de Barcelona, l’Hospital de Sant Joan de Déu, a centres terapèutics d’atenció infantojuvenil, a més de professionals de Reus i de Terres de Lleida, a més d’algunes consultes privades de la comarca de l’Anoia, entre d’altres.

La Jornada, vam comptar també amb la participació de 10 nois i noies de l’Escola Terapèutica de Can Ros, derivats per alguns dels professionals assistents. Els nois i noies van poder explicar directament la seva experiència i el tractament i atenció integral que estan rebent.

També vam tenir l’oportunitat d’escoltar el testimoni de dues famílies: la primera ja havia passat pels primers 3 anys de l’alta terapèutica del seu fill. En el cas de la segona família, acabava de rebre l’alta terapèutica del seu fill.

Durant la jornada es van dur a terme explicacions clíniques i espais on es va compartir el coneixement i la metodología utilitzada per Amalgama7. Les famílies que reben aquest tractament compten amb el suport de la Fundació.

Es va analizar l’ús de la medicació necessària en joves i adolescents; la gestió dels ingresos a l’Escola Terapèutica i l’adequació terapèutica i el contingut de les activitats socioeducatives, entre d’altres. Sempre amb la participació dels  nois i noies residents i dels equips professionals de l’Escola.

Hi van prendre part, 6 professionals de l’Escola Terapèutica de Can Ros, l’equip directiu, el director clínic d’Amalgama7 i patró de la Fundació Portal, el psicòleg clínic Jordi Royo i el coordinador del Departament d’Acollida, Manuel Sánchez.

La Jornada va culminar amb un dinar compartit per totes les persones que hi van intervenir.

Va resultar una jornada fructífera i va ser molt positiu compartir experiències, coneixements i bones pràctiques, amb les persones professionals assistints. Amb la voluntat clara de tornar-la a repetir.

Moltes gràcies als professionals i centres derivants, a l’equip de professionals de l’Escola Terapèutica de Can Ros i sobretot als nois i noies i a les seves famílies!

Professionals clínics, I Jornada de Portes Obertes de Professional Clínics, Escola Terapèutica i Educativa d'Amalgama7 a Can Ros, Aiguamúrcia, Alt Camp, Tarragona