El valor terapèutic i humà del teatre: Nadia

El passat dimarts 1 d’octubre un grup de 14 nois i noies, amb les seves families, atesos al Centre de Consultes Externes d’Amalgama7 a Barcelona, van realitzar una sortida cultural a la sala teatral La Villarroel de Barcelona a veure l’espectacle “Nadia” de la companyia de teatre La Conquesta del Pol Sud. Amb la col·laboració de la Fundació Portal i el suport del projecte Apropa Cultura.

Per part de l’equip d’Amalgama 7 també varen participar la directora del Centre de Consultes Externes d’Amalgama7 a Barcelona, Sra. Cristina Baliarda, i el psicòleg general sanitari, Sr. Joan Messegué.

Aquesta sortida ha estat realitzada amb l’entitat Apropa Cultura, que ofereix oci cultural a entitats socials que treballen amb persones en situació de vulnerabilitat. Des de la Fundació Portal volem donar un especial agraïment a tot l’equip i entitats col·laboradores del Programa Apropa Cultura, i en concret a la Sra. Sonia Gainza Bernal (directora i fundadora del Programa Apropa Cultura).

La cultura com eina de la teràpia de proximitat

La Fundació Portal forma part del projecte Apropa Cultura que acosta les produccions escèniques i culturals a les persones i organitzacions del tercer sector. La cultura, el pensament crític i la sensibilitat cap els reptes que ens afecten com a humanitat forma part dels valors humans que també condueixen al benestar emocional, i és puntal de la teràpia de proximitat.

Nadia és un muntatge teatral que compta amb l’autoria de la protagonista de l’obra, la Sra. Nadia Ghulam. El Sr. Carles Fernández Giua i el Sr. Eugenio Szwarcer, que a la vegada són intèrprets de l’obra i directors de la compañía La Conquesta del Pol Sud.

Tal i com manifesta la sinopsi de l’espectacle, Nadia, és una història de coratge:

“Una jove afganesa protagonitza aquest documental escènic per transmetre’ns la seva experiència, una història que enllaça el seu passat a Kabul amb el seu present a Barcelona i que projecta una mirada d’esperança cap al futur.

Des de la Fundació Portal, impulsem aquest projecte de trobades entre nois i noies pacients, les seves famílies i els professionals que els atenen, per reunir les famílies en un ambient de cultura, humanisme i lleure de qualitat.

Moltes gràcies a les persones que hi heu participat, i al projecte Apropa Cultura!