Therapeutic Room a l’Escola Terapèutica de Pozuelo de Alarcón (Madrid)

El passat dissabte día 14, va tenir lloc a l’Escola Terapèutica d’Amalgama7 – Madrid a Pozuelo de Alarcón , la III Jornada de Trobada familiar festiva i terapèutica. Organitzada per la Fundació Portal, amb la direcció técnica d’Amalgama7 i la col·laboració de l’Ajuntament de Pozuelo de Alarcón, la Conselleria de Serveis Socials de la Comunitat de Madrid i la Fundació Dog Angels.

La trobada va resultar molt positiva i va comptar amb més de 40 famílies participants, Va ser compartida amb els nois i noies residents a l’Escola Terapèutica, els que assisteixen al Centre de Dia, i els equips: clínic, acadèmic i socioeducatiu d’Amalgama7-Madrid juntament amb d’altres professionals i amics que es van sumar a aquesta jornada.

El nucli de la jornada va ser la participació, de forma seqüencial, per part de tots els participants en 4 tallers que es van dur a terme a diferents sales. A cadascun d’aquests espais es va desenvolupar una sessió terapèutica, aplicant la metodologia del “rol-playing”: cadascun dels escenaris versava sobre una qüestió que havia pogut generar dificultats i conflictes convivencials en el passat i que volem evitar en el futur.

En aquest sentit, el Therapeutic Room va comptar amb quatre espais i quatre dinàmiques diferenciades:

Sala 1: Dinàmica Intrafamiliar.

Sala 2: Dinàmica de Conductes de risc.

Sala 3: Dinàmica Vocacional.

Sala 4: Dinàmica Sorpresa – En la que vam tractar el pantallisme sota el títol de “Epidèmia del Segle XXI: Addicció a les pantalles”.

Es van formar 4 grups de participants, cadascun constituït per nois, noies, pares i mares, i professionals que van debatre cadascuna de les propostes que es presentaven, amb l’objectiu d’arribar a unes conclusions conjuntes que, alhora, es van compartir i intercanviar al final de la jornada.

Finalment, a la cloenda vam comptar amb la participació dels adolescents que ja havien finalitzat el seu procés terapèutic a Amalgama7-Madrid. Un refrigeri per a totes les persones participants als exteriors de l’Escola Terapèutica, va permetre que professionals i famílies poguessin conversar de manera distesa.

Des de la Fundació Portal volem agrair molt especialment el suport, la participació activa i la il·lusió dels joves d’Amalgama7-Madrid, així com dels regidors de l’Excm. Ajuntament de Pozuelo d’Alarcón, Sra. Eva Cabello Rioja, del Regidor de Família i Atenció a la Discapacitat, i del Sr. Eduardo Vázquez de Parga Gaeta, Regidor de Joventut i Voluntariat.

També volem agrair l’acompanyament brindat per la Conselleria de Serveis Socials de la Comunitat de Madrid i dels companys i amics de la Fundació Dog Angels, que tan ens ajuden amb els seus amics especials, en la teràpia per als adolescents.

La Jornada, en definitiva, va permetre realitzar un treball conjunt entre joves, famílies i professionals per debatre i mirar de resoldre, qüestions que han pogut, i poden ser, motiu de conflicte familiar. I va fer possible també fer un abordatge terapèutic holístic entre els diferents grups de persones participants.

La jornada festiva que suposa aquesta trobada anual, va permetre compartir un model propi al que dona suport la Fundació Portal, una trobada que també es duu a terme a totes les escoles terapèutiques d’Amalgama7, cada any.

Moltes gràcies a totes les persones, especialment, nois i noies, famílies i equips, i a les entitats i institucions que ens vau acompanyar i vau fer possible aquesta III Trobada Familiar, Festiva i Terapèutica a l’Escola Terapèutica d’Amalgama7- Madrid a Pozuelo de Alarcón!!