Jordi Royo, Amalgama7, docència, Universitat, Fundació Portal, Famílies, adolescència en risc, Universidad del Desarrollo, América Latina, Llatinoamèrica, Xile, Chile

Docència al Màster d’Intervenció psicològica infanto juvenil de la Universidad del Desarrollo (Xile)

El director clínic d’Amalgama7 i patró fundador de la Fundació Portal, Sr. Jordi Royo, i el director mèdic d’Amalgama7, Dr. Ramon Martí, han impartit diferents classes al Magister que organitza la Facultat de Psicologia de la Universitat del Desarrollo (UDD) de Xile, exposant el model innovador d’intervenció amb adolescents amb patologia dual.

Durant quatre sessions docents consecutives els dies 12, 19, 26  de juliol i 2 d’agost, el psicòleg clínic Jordi Royo i el psiquiatre, Dr. Ramon Martí, director clínic i director mèdic d’Amalgama7, respectivament, han impartit coneixements exposant el model d’intervenció psicològica infanto juvenil d’Amalgama7 amb l’Escola Terapèutica i la Teràpia de Proximitat, com a aspectes capdavanters. (La Fundació Portal, que dona suport a aquesta col·laboració) està formada per les famílies dels nois i noies atesos a les Escoles Terapèutiques i dona suport a aquest projecte d’intervenció).

El títol del Màster xilè considera el necessari abordatge multinivell en aquestes intervencions psicològiques a la població adolescent.

Les sessions de tres hores i mitja, es desenvolupen de manera telemàtica, amb continguts teòrics, exposició de casos clínics i de valoració grupal.

S’han abordat diferents qüestions que han centrat el contingut de les quatre sessions docents com ara, els trastorns de la conducta en la població adolescent; el TDH, el Trastorn per Ús de Drogues o la Violència Filioparental; l’orientació al diagnòstic i els plans terapèutics individuals i el policonsum de susbstàncies tòxiques, amb els nous patrons de consum i riscos.

Els cursos estan despertant l’interès i l’adquisició de nous coneixements per part de les psicòlogues clíniques xilenes assistents, i s’emmarca en el conveni de col·laboració subscrit amb la Facultat de Psicologia de la Universidad del Desarrollo de Xile.

Intercanvi de coneixement, docència i innovació a favor dels nois i noies adolescents en risc, per a una millor intervenció clínica, també a països d’Amèrica Llatina com ara Xile, a la que donem suport des de la Fundació Portal!

Ramon Martí, adolescència, Xile, Amèrica Llatina, qualitat, docència, Amalgama7, Escuela Terapéutica, Terapia de Proximidad, Universidad del Desarrollo